keskiviikko 1. huhtikuuta 2009

Siivosin

tänään parveketta. Olen niin perhanan malttamaton enkä malta odottaa, että kevät ehtisi vielä
vähän pitemmälle.
Rupesin heittämään isoon jätesäkkiin vanhoja viimekesäisiä muratteja, mulla on aina kesäisin paljon muratteja vielä talven yli parvekkeella. Muratit säilyttävät vihreytensä talven yli vaikka kastelun lopettaa jo syksyllä.

No nyt kuitenkin niiden oli aika mennä roskiin.

Arvatkaa mikä valtava multa/hiekkapilvi pöllähti ruukuista kun kaadoin niitä jätesäkkiin.
No tietysti vedin sen kaiken pölisevän pilven keuhkoihini ja sain kamalia yskänpuuskia. Lopulta tuli jo verenmaku suuhun!
Pelästyinpä "pikkuisen" mitä hallaa mahdoin tehdä muutenkin sairaille keuhkoilleni.
Olis pitänyt odottaa että Pekka tulee töistä kotiin ja tekee homman mun puolestani.
Mutta kun olen tällainen hätähousu että kaikki pitää tapahtua heti, mieluiten jo eilen!

Pelargonioitakin jo olen ehtinyt ostella muutamia, vaikkei niitä voi vielä pitkään aikaan laittaa edes lasitetulle parvekkeelle (pitää olla +15 astetta lämpöä).
Mutta muutamia orvokkejakin olen ostanut samoin niitä rakkaita muratteja ja orvokit ja muratit voi kyllä jo laittaa koko päiväksi partsille, yöksi pitää vielä nostaa sisälle kun on pakkasia.

Tänään laitoin myös siemeniä itämään. Krassia, Ruusupapua (valkoista!) ym.

Viikonloppuna aiomme kyllä siivota kokonaan parvekkeen, vaikka tulis minkälainen takatalvi!

Tässä kuvassa näkyy osa viime kevään orvokeista ja murateista!

Ei kommentteja: