lauantai 3. tammikuuta 2015

Inspiration Journal

Taru innosti minutkin liittymään mukaan Donna Downey:n "Inspiration Wednesday"- kurssille. Se on pitkäkestoinen nettikurssi.
Kurssia varten tein itselleni "Inspiration Journalin".
Donnan kautta saisi hankittua tietysti alkuperäisen sellaisen kaikkine hienouksineen mutta päätin tehdä sellaisen itse.
Alkuperäisessä on kankaiset kannet mutta kun en ole mikään taitava ompelija ja suoraan sanottuna olen niin laiska etten jaksa kaivaa ompelukonettani kaapista ja laittaa sitä käyttövalmiiksi, tein kannet samanlaisesta canvaksesta kuin tuon Tallinnan muistikirjan.
Tällainen siitä sitten tuli. Ei ehkä paras mahdollinen mutta toivottavasti ajaa asiansa.

Sivut ja kannet on kiinnitetty nauhoilla. Kanteen tein lintuhäkkikuvan sapluunalla.

Sivut olen tehnyt vahvasta (280g) akvarellipaperista.


Tein kaksi nippua 5 + 5 kpl keskeltä taitettuina.






Alkuperäinen kirja suljetaan takakannen kuminauhalenkillä joka vedetään napin yli. Mulla kun ei ollut sellaista kuminauhalenkkiä niin korvasin sen nahkanauhalla joka kiepautetaan napin ympäri.

Ensimmäiselle sivulle innostuin jo tekemään maalauksen vesiväreillä. Tekstit olen tehnyt leimasimilla, joissa on mulle tärkeitä lauseita.


Vaikka aluksi hirvittelin kovia ja jäykkiä akvarellipaperisivuja niin maalatessani huomasin niiden hyvät puolet. Sivut eivät käpristy vaikka käytin runsaasti vettä maalatessani.
Sivu tuntuu vielä kaipaavan jotain. Täytyy lisätä tekstejä tms.
Tästä se sitten lähtee. Kurssi alkaa viikon kuluttua.







1 kommentti:

sirppis kirjoitti...

Hieno kirja, olen kans tehnyt monta matkakirjaa akvarellipaperista, hyvin toimivat!