tiistai 27. tammikuuta 2009

Perhana


En ymmärrä mitään koko perhanan Sizzix:n käyttämisestä. En kerta kaikkiaan tajua mitä levyjä ja muuta roinaa siitä mankelista pitäisi missäkin tapauksessa läpi veivata. Mur mrr ¤#^*>§§?
Kun kävin sitä laitetta ostamassa ja pyysin myyjää perehdyttämään mua sen käyttämisessä, niin
myyjä hätäisesti kaiveli jostain niitä osia mitä sen koneen mukana tuli (stansseja) ja latoi niitä vauhdilla siihen Big shotiin. Olin siinä vaiheessa vielä ihan mukana, niin sanoakseni, mutta sitten hän antoi käteeni vielä 2 mustaa levyä ja sanoi että niitä mä tarvitsen myös.
Ok, sanoin minä ja marssin kassalle.
No kotio tultuani ja laatikon purettuani kokeilin itse sitä kaikkein helpointa "ladontaa" ja kyllähän se onnistui.
Mutta tänään kun yritin uudelleen jotain muuta "pinoa" ei hommasta tullut yhtään mitään. Ohjeista (niistä lähes olemattomista) yritin englanninkielestä jotain suomentaa enkä tullut hullua hurskaammaksi.
Soitin Sinellin myymälään saadakseni lisäohjeita ja tämä myyjä sanoi etten tässä vaiheessa tee niillä kahdella mustalla levyllä mitään vaan mulla pitäisi olla ensin hankittuna niitä kohokuviointilevyjä, vai mitä ne nyt olikaan.
Voi perk sanon, ja sanoin, minä ja lopetin puhelun. Yritin sitten sen myyjän ohjeilla. JUST!
No tyypilliseen tapaani sain taas hysteerisen paniikkikohtauksen, jonka saan aina kun en jotain toimintoa ymmärrä. kuten tietokoneiden ym masiinoiden kohdalla.
Sillä seurauksella, että tytär hermostui huutamisestani ja itse painuin pehkuihin, eli päiväunille.
On se kyllä kummallista, että myyjätkään eivät näköjään tiedä mitä tarvitaan ja mitä ei. Toinen sanoo toista ja toinen toista.
You Tubesta olen katsellut videoita missä laitetta käytetään mutta kun siinä puhutaan englantia,
joissakin ranskaa, niin en ole oppinut mitään.
Tarvitsisin kädestä pitäen opastusta vaihe vaiheelta ja vaikka muistiinpanoja tehden, niin varmasti oppisin.
Olen niin kamalan arka kaikkien laitteiden kanssa etten uskalla ruveta vaan itsekseni kokeilemaan. Mun pitää TIETÄÄ mitä mä teen!
No en aio antaa periksi ja jättää kallista laitetta käyttämättä.
Voi kun olis sellainen kaveri, joka osais tätä "helvetinkonetta" käyttää!!!
t turhautunut ja kiukkuinen Merkku

Ei kommentteja: